Green Motion Car and Van Rental корпоративно франшиза / подружница контакт локација резервирајте сга

во врска со

полиса на животна средина

лојалност

зелено сребрено златно вип

поќекратен производ

основен плус+ премиум премиум +

вести

Цени

Веб страницата на Грин Мотион нуди мулти ценовни пакети со различни вклучени опции и депозити/износ на одговорност. Точните детали за секој пакет ќе бидат достапни во фазата на понуда / резервација и на ваучерот за изнајмување. Изнајмувачот е одговорен да провери што пакетот има вклучено пред да резервира.

Грин Мотион Основен пакет

Одговорност: 500 евра – 800 евра (стакла и гуми не се опфатени)
Депозит: 500 EUR – 800 EUR
Ограничени километри: 400 километри дневно
Не може да се откаже
Неповратни
Неизменливо

Грин Мотион Плус пакет

Одговорност: 250 евра – 400 евра (стакла и гуми не се опфатени)
Депозит: 250 ЕУР – 400 ЕУР
Ограничени километри: 800 километри/милји дневно
Рефундирање за откажување според условите и правилата (ве молиме погледнете го делот 6)

Грин Мотион Премиум пакет

Одговоност: 125 евра – 200 евра (стакла и гуми не се опфатени)
Депозит: 125 ЕУР – 200 ЕУР
Неограничена километража
Рефундирање за откажување според условите и правилата (ве молиме погледнете го делот 6)

Грин Мотион Премиум Плус пакет

Одговорност: НУЛА
Депозит: 50 ЕУР
Неограничена километража
Стаклото и гумите се покриени
Дебитна картичка е прифатена за депозит
До 2 опционални додатоци – Предмет на достапност
Бесплатно откажување до 48 часа пред изнајмување

Сите горенаведени пакети го вклучуваат следново во рамките на цените:
Аеродромска такса (каде што е применливо)
Помош при дефект
Локални даноци
Одговорност од трета страна
ДДВ 18%
Зимска такса (важи од 01/11 до 15/03)

Услови за изнајмување

Услови за возачка дозвола
Сите изнајмувачи мора да поседуваат валидна, оригинална возачка дозвола, вклучувајќи лична карта со фотографија.
Возачките дозволи мора да се поседуваат минимум 2 години.
Возачките дозволи мора да бидат на англиско, латинско или римско писмо.
Потребна е меѓународна возачка дозвола кога возачката дозвола не е на англиска, латинска или римска азбука.
Изнајмувачот е единствено одговорен да се осигура дека неговата возачка дозвола е валидна за употреба во соодветната земја и да утврди дали меѓународната возачка дозвола е потребна со локалниот закон. Доколку не се обезбеди валидна возачка дозвола и меѓународна возачка дозвола (по потреба) ќе резултира со неповратно прекинување на резервацијата на шалтерот за изнајмување.
Во случај наемникот да пристигне на бирото за изнајмување без потребната документација, резервацијата ќе биде откажана. Во овие случаи, нема да има рефундирање.

Изнајмувањето може да ви биде одбиено и поради причини кои го вклучуваат следново:
- Доколку имате претходни дисквалификации за непрописно возење
- Доколку сте во тек на обвинителска или полициската истрага
- Доколку сте осудувани за прекршоци поврзани со кражба, измама или нечесност
- Доколку сте биле вклучени во несреќа по ваша вина во последните 5 години
- Доколку сте биле вклучени во повеќе од 1 несреќа во последните 3 години
- Поради неисправен вид

Видови на идентификација
Валидна лична карта со фотографија (пасош или национална лична карта).
Прифатени начини на плаќање и предовластување на депозитите

Начин на плаќањеПрифатливи за локалните трошоци за изнајмувањеПрифатливи за депозит
Кредитна картичка (VISA / Mastercard)ДА

ДА

American Express

ДАДА

Diners

НЕ

НЕ

Претвремено плаќање (VISA / Mastercard)ДАА

Дебитна картичка

АНЕ*

Електронска употреба на картичка

НЕ

НЕ

* Дебитните картички се прифатени со пакетите Premium и Premium Plus Прифатените картички наведени погоре мора да бидат на име на главниот возач со доволно расположливи средства за покривање на обврската за одговорност. Доколку не се обезбеди валидна картичка, резервацијата може да биде откажана и да нема рефундирање на средства за однапред платениот износ.

Во случај кога оригиналната резервација била платена за користење на кредитна или дебитна картичка од трета страна, од наемниците може да се бара да презентираат детали, дозволи и овластување во врска со трансакцијата. Неуспехот да се обезбедат бараните информации може да резултира со одбивање на изнајмувањето.

Барања за воздраст на возачот
Минимална воздраст19
Максимална воздраст80
Доплата за млад возачЗа млад возач се доплаќа на воздраст од 19 -21.
Наплата 50 Евра на ден
Доплата за сениор возачЗа возач сениор се доплаќа на воздраст од 75 до 80 години. Наплата 50 Евра на ден.


* Кога ќе ја внесете точната возраст на изнајмувачот кога се бара понуда од веб-страницата на Green Motion, доплатата за млад возач и доплата за постар возач се вклучени во дадената цена.

Ваучер
По пристигнувањето на шалтерот за изнајмување мора да се приложи печатена или електронска копија од вашиот ваучер. Ако не го приложите ваучерот, агентот за изнајмување автомобили може да ви наплати по локалните тарифи - агентот за изнајмување автомобили може да одбие да го изнајми возилото, во тој случај нема да бидат вратени однапред платените средства.

Депозити, Одговорности и Дополнителна заштита

Green Motion нуди 4 различни пакети со различни нивоа на заштита / покриеност. Основниот пакет е најевтин, но има најголеми износи на одговорност за оштетување и кражба, при што Premium Plus пакетот е најскап за купување, но доаѓа со 0 денари износ за одговорност и многу низок безбедносен депозит.

Безбедносниот депозит мора да биде предавторизиран на кредитната картичка на главниот возач. Предавторизацијата е методот со кој износот на депозитот се замрзнува наместо да се врши трансакција како продажба. Парите мора да бидат достапни на сметката, но нема да бидат наплатени. Износот нема да му биде достапен на сопственикот на сметката додека неговата банка не го ослободи. Периодот до ослободување на средствата е обично помеѓу 5 и 15 дена, но може да биде подолг во зависност од видот на картичката и земјата на издавање.
Оштетувањата на прозорците, ретровизорите, тркалата, гумите, подвозјето, моторот, спојката, внатрешноста на автомобилот, изгубените клучеви, трошоците за пајак служба, трошење на батеријата не се вклучени во износот oдговорноста, освен ако не е поинаку наведено. Оваа листа не е целосна.

ОСНОВЕН ПАКЕТ

ОСНОВЕН ПАКЕТПЛУС ПАКЕТ

ПЛУС ПАКЕТ

ПРЕМИУМ ПАКЕТPREMIUM PACKAGEPREMIUM PLUS PACKAGEPREMIUM
PLUS PACKAGE
Група на возилоШтета / Кражба
Износ на одговорност
Износ на депозитШтета / Кражба

Износ на одговорност

Износ на депозитШтета / Кражба

Износ на одговорност

Износ на депоситШтета /

Кражба Износ на одговорност

Износ на депозит
MK-A, MK-AA, MK-B, MK-BA, MK-C, MK-CA, MK-D, MK-E, MK-F, MK-G, MK-H, MK-L500 ЕУР500 ЕУР250 ЕУР250 ЕУР125 ЕУР125 ЕУР

НУЛА

50 ЕУР
MK-I, MK-J, MK-K, MK-EA800 ЕУР800 ЕУР400 ЕУР400 ЕУР200 ЕУР200 ЕУР

НУЛА

50 ЕУР



Во случај на несреќа или каква било штета на возилото, клиентите се обврзани да добијат полициски извештај и исто така можат да направат договорен извештај со возачот на другото возило, пред да го вратат возилото во Green Motion. Недоставувањето на потребниот полициски извештај и документација може да резултира со промена на износот на одговорност. Извештаите и задолжителните документи мора да се достават до соодветната филијала на Green Motion во рок од 48 часа.

Потребни се следните валидни документи:
- Полициски извештај
- Копија или слика од документите за осигурување на другото возило
- Копија или слика од другата возачка дозвола
- Фотографии од несреќата, на кои се вклучени возилата

Green Motion ќе понуди помош за деталите и процесот за ова по пристигнувањето и ќе обезбеди документација и насоки како да се постапи во случај на оштетување на возилото.

Производи за намалување на одговорноста од штета и кражба
Пакетите подолу се достапни за купување како додаток на кој било од ценовните пакети опишани погоре, или како додаток на резервации поставени преку веб-сајт од трети лица.

Намалување на одговорност од штета (RDW): Го намалува ризикот на штета/одговорност од кражба на помал износ. RDW не покрива никакво оштетување на внатрешноста или долната страна на изнајменото возило, оштетување на гумите и тркалата, скршени или изгубени клучеви или недостиг на горивото.

Група на возилоЦена од денИзнос на одговорностИзнос на депозит
MK-A, MK-AA, MK-B, MK-BA, MK-C, MK-CA, MK-D, MK-E, MK-F, MK-G, MK-H, MK-L15 ЕУР200 ЕУР200 ЕУР
MK-I, MK-J, MK-K, MK-EA15 ЕУР500 ЕУР500 ЕУР


Осигурување од штети: Пакетот за осигурување од штети ја намалува одговорноста од штета на 0 и го намалува износот на депозитот.

Група на возилоЦена од ден

Износ на одговорност

Износ на депозит

ЗА СИТЕ КЛАСИ НА ВОЗИЛА

25 ЕУРНУЛА50 ЕУР


Заштита на гуми и стакла (WGP): WGP е дополнителна опција на осигурување од штета на тркалата и стаклата на возилото.

Група на возило

Цена од ден

Износ на одговорност

ЗА СИТЕ КЛАСИ НА ВОЗИЛА15 ЕУРНУЛА


Заштита од кражба (TW): Theft Waiver е заштита која ја ограничува одговорноста на клиентот од кражба на возилото.

Група на возилоЦена од денИзнос на одговорност
ЗА СИТЕ КЛАСИ НА ВОЗИЛА13 ЕУРНУЛА

Во случај на купување на осигурување од трето лице, изнајмувачот е должен да ја приложи својата кредитна картичка на шалтерот за изнајмување на агентот за изнајмување со цел авторизирање на депозит.

Одговорноста за осигурување од трети лица е најчесто одговорност од штета која се рефундира. Ова значи дека изнајмувачот одговара до износот на одговорност наведен на неговата резервација и мора да го плати/предавторизира наведениот износ.

Во случај на несакан настан или штета, изнајмувачот е должен да ја плати штетата во Green Motion и потоа има можност да побара поврат на настанатите трошоци преку полисата издадена од трето лице.

Цени за USA
Цените за америчкиот пазар се најчесто цени кои се прикажуваат кога се користат американски IP адреси. Структурата на цените се разликуваат од другите континенти по тоа што тие не се пакет цени и најчесто во нив не е вклучено било какво осигурување и такси.
Where a customer books a vehicle using US source rates the rate will exclude any form of CDW (Collision Damage Waiver) or TP (Theft Protection) limit on liability.
Both CDW and TP will be available to purchase at the rental counter. Clients will sign to agree unlimited liability. The responsibility to ensure that this cover exists will be solely with the driver. Excesses and pre-authorisations will be as follows:

Vehicle GroupUS Source ExcessDeposit Amount
MK-A, MK-AA, MK-B, MK-BA, MK-C, MK-CA, MK-D, MK-E, MK-F, MK-G, MK-H, MK-LUnlimited500 EUR
MK-I, MK-J, MK-K, MK-EAUnlimited800 EUR


Collision Damage Waiver (CDW): CDW is not included in the rate for US source reservations and can be purchased at the rental station.

Vehicle GroupPrice Per Day
ALL VEHICLE GROUPS15 EUR


Theft Waiver (TW): TW is not included in the rate for US source reservations and can be purchased at the rental station.

Car GroupPrice Per Day
ALL VEHICLE GROUPS13 EUR



Auto Insurance Requirements
Customers intending to self-insure our vehicles are required to produce sufficient proof of auto insurance, to include comprehensive and collision deductibles.
If opting to self-insure, you must carry a full coverage policy, to include both physical damage and liability.
Insurance verification must be presented in the form of documentation (declaration page of policy), email or via the insurance company’s mobile application only.
If proof of insurance cannot be provided, clients will be able to purchase insurance at the counter.

Extra Services

All optional extras can be subject to price changes without notice; additionally, optional extras are subject to availability.

Additional Driver: 5 EUR per day
Baby seat: 5 EUR per day
Booster seat: 5 EUR per day
Child seat: 5 EUR per day
GPS: 5 EUR per day

Installation of Baby / Child Seats
Responsibility for the installation of child/ baby seats rests with the hirer and will not be done by Green Motion employees. This is due to liability in case of inappropriate installation.

Cross Border Travel
Cross border travel is allowed but is strictly on a request service and available for the countries listed below only. Countries not listed are not allowed.

Kosovo35 EUR
Albania35 EUR
Greece35 EUR
Serbia35 EUR
Croatia35 EUR
Bosnia35 EUR
Montenegro35 EUR
Slovenia35 EUR
Bulgaria35 EUR


Delivery/ Collection Service
Delivery/Collection service may be possible upon request. Please contact [email protected] with the following information:
-Hotel name
-Address
-Telephone Number
-Booking reference

Out of Hours Collection and Drop Off
Out of hours services are treated as on request and cannot be guaranteed. Not all locations offer out of hours returns and a 24 hour service should not be assumed where out of hours service is offered. Please enquire with the rental station directly.

One Way Hire
Not all Green Motion locations offer one-way rentals. Where offered, an additional fee will be charged.
When entering your pick up point on the website, it will automatically display all available drop off locations and the prices shown will be inclusive of the one way surcharge. The website will only display available one way locations. If your desired drop off location is not displaying on the website, this option is not available and is not permitted.

Policies

Vehicle Group/Model
Green Motion vehicles are classified into groups using the ACRISS codes. The group is indicated on the top right of the vehicle image and the description at the top left.
Reservations are confirmed for a group and not a particular model unless shown otherwise. Green Motion is unable to guarantee a particular make/model or fuel type unless a guaranteed model group has been booked. The vehicle shown on any documentation is for guidance only and may be substituted with an alternative, similar or upgraded vehicle at our discretion.
Model groups described as "or similar" are not guaranteed. Model groups described as "make / model guaranteed" are guaranteed model groups.

Vehicle Condition
Vehicles must be returned to the location/drop off point in the same condition as when it was picked up/delivered. It is the responsibility of the hirer to ensure that the vehicle is thoroughly checked prior to taking custody of the vehicle. If the hirer does not complete the vehicle check with either the app (for Drive & Go and Key & Go customers), or via the Vehicle Condition Form prior to leaving the rental premises, the hirer accepts the current condition of the vehicle within the Green Motion systems as valid.
Whilst in charge of the vehicle the hirer accepts responsibility for maintaining the roadworthiness of the vehicle and agrees to take remedial action to avoid unnecessary cost/damage. This will include maintaining oil levels, tire pressures and other common sense actions to maintain the vehicle. Costs will generally be covered only if it’s authorised in advance from the rental branch.
The hirer must return the vehicle in a clean condition (normal wear and tear excepted). If the vehicle is exceptionally dirty upon return or if there is damage to the seats, seat upholstery or the carpets, an additional charge for deep cleaning will apply. This charge will be dependent upon the actual state of the vehicle when returned.
Any damage caused to the vehicle, if returned out of hours, is the responsibility of the hirer until the rental agents have checked in the vehicle.
In keeping with industry standards and association guidelines, short term vehicle rental does not have a margin of fair wear and tear for damage. A short term rental is any hire for which the duration is less than 90 consecutive days. Any change to the condition of the vehicle during the rental will be the responsibility of the customer.

Accidents
Failure to report accidents truthfully and in keeping with the rental terms and conditions will result in risk reduction packages being null and void. Failure to cooperate or providing false information in connection with a claim will result in the driver being liable for all claims costs.

Fuel Policy
Green Motion operates a like for like Fuel Policy; hirers are requested to return the vehicle with the same level of fuel as was supplied at the time of collection.
Missing fuel will be charged per litre (daily rate) and an additional charge for the refuelling fee will apply.
You may be required to leave a fuel deposit reserved on your credit card which will be released when you return the car with same amount of fuel. Missing fuel will be charged on your return. The price per litre charged by the rental agent may be significantly higher than the price at the local service station.
This policy applies to all packages.

Mileage Policy
Basic – 400 kilometres per day
Plus – 800 kilometres per day
Premium – Unlimited mileage
Premium Plus – Unlimited mileage

In the event the multi products are not offered the standard product will offer 400 kilometres per day within Macedonia.

If the hirer exceeds the kilometre allowance for their rental, this will be determined as excessive and the following charges will apply:
Economy vehicles; 0.30 EUR per kilometre.
Compact / Intermediate / Luxury / Premium / People Carriers; 0.35 EUR per kilometre.

Smoking Policy
A strict no smoking policy is in place for all vehicles. If you have smoked or allowed smoking within the vehicle, charges will apply. This includes allowing cigarette (or cigar) smoke or ash into the vehicle, which would imply the above. A minimum fee of 50 EUR will apply.

Valeting/Animals in Vehicles
No animals should be transported in our vehicle unless contained. A valeting fee may be applied to rectify any soiling due to animal transportation. A minimum fee of 65 EUR will apply.
In the event that a vehicle is returned in an unclean condition (internally or externally) and requires more than our standard clean, a valeting charge of 65 EUR will apply. Hazardous or excessive soiling requiring specialist cleaning will be charged according to the nature of the specialist required.

Delayed Collections/ No show policy
Reservations will be held for 2.5 hours from the specified reservation time after which they will be classed as a no-show. If the hirer arrives after this time or if the rental station closes in the interim, then a vehicle is not assured. Green Motion will do everything possible to provide a vehicle. This may include offering a different vehicle and rates may be different to the original booking. In the event of a no-show, the booking is non-refundable.
Flight numbers provided are for informational purposes only. It is the responsibility of the hirer to inform the location of any delays.

Lost Keys
A charge will apply if keys are lost or damaged. Please note that if a vehicle is stolen and keys are not returned to the rental location, the hirer will be deemed negligent. Lost keys are deemed as negligence and are not covered under the insurance excess limitation or risk reduction packages. Hirers will be liable for all costs relating to recovery, loss of use and repair. This list is not exhaustive.

Lost Property
In the event that personal belongings are left in the vehicle or at the rental station, it must be reported at the earliest convenience to Green Motion who will endeavour to find and return the item/s. However, Green Motion and its representatives will not be held liable for any loss or damage to belongings left in the hire car or within the rental premises.

Rental Extensions
It may not always be possible for the hiring branch to extend the rental. Where the branch agrees an extension, the rental will be charged at the prevailing rate which may be higher or lower than the original booking rate.

Non-authorised rental extension
If the hirer fails to return the vehicle within the specified time, a penalty charge of X will be applied and the hirer will be black listed (declined for future bookings).

Early Returns/Unused Rental Days
No refunds (partial or full) will be given for rentals ended early including the purchase of ancillary items, late collections, no shows or cancellations made after the rental start date.

Late Returns
A vehicle is hired for a contracted period as detailed on the rental agreement. The return day and time as selected by the hirer at the time of booking will be enforced regardless of delayed pickup time. If the vehicle is returned outside the grace period, a surcharge will be applied. Charges will be withdrawn from the card provided for the security deposit.
Grace period: 59 minutes

Amendments
Reservation amendments must be requested in writing via email at least 24 hours prior to the start of your rental. Please note that telephone amendments will not be accepted. An amendment request is not assured and amendments may be treated as a new booking.

Fines, Penalties and Administration Charges
It is the responsibility of each hirer to cover the cost of any parking fines and traffic violations. When fines or traffic violations occur and a Green Motion location is involved in administering the charge, then an administration fee will be charged to the hirer.

Vehicle Trackers
Some of the vehicles contain tracking devices which will be used in accordance with our data protection policy.

Opening Hours
Location opening hours can be found on www.greenmotion.com/locations. The hirer is responsible to check the location’s operational hours, along with any national or public holiday closures.

Complaints
​ All complaints should be made in writing through the Online Contact Form found on www.greenmotion.com/contact within 30 days from the last day of your rental. Whilst Green Motions does try to resolve all cases brought to our attention, those raised after this period may not be considered. If at any point during the investigation process communication ceases for a period of more than 30 days, the case will be considered closed and no further action will be taken.

GDPR
All information relating to privacy and data protection when using a Green Motion service will be contained on our privacy policy which is located on our website – www.greenmotion.com/privacy

Loyalty Programme
Only bookings placed directly on the Green Motion website are eligible for the loyalty programme. Discounts will apply automatically once logged into your account.
To achieve and maintain your loyalty level, you need to maintain the corresponding number of rentals during a rolling 12-month period.
For full Loyalty Programme Terms and Condition please visit https://greenmotion.com/loyalty-terms
Green Motion reserves the right to remove or adjust the loyalty programme at any time.

Cancellation Policy

Cancellation Policy
All cancellations must be made in writing or cancelled through your account on the Green Motion website. Please note that telephone cancellations will not be accepted.

Cancellation Policy for Basic Package
Non-refundable

Cancellation Policy for Plus and Premium Packages
Cancellation notification sent 7 or more days before the start date: the prepaid amount will be refunded minus a 15 EUR admin fee.
Cancellation notification sent 3-6 days before the start date: 50% of the prepaid amount will be refunded.
Cancellation notification sent 2 days before the start date: 25% of the prepaid amount will be refunded.
Cancellation notification sent 0-1 days before the start date: no refund due.

All prepaid reservations will be subject to a minimum cancellation fee of 15 EUR.
For any bookings where the prepaid amount is less than 15 EUR, there will be no refund due regardless of when the cancellation request was made.

Cancellation Policy for Premium Plus Package
Free Cancellation until 48 hours of the reservation start time. Cancellations made less than 48 hours from the start time would be non-refundable.

Cancellation Policy for Pay on Arrival Bookings
For pay on arrival reservations, the no-show / cancellation fee will equal the pre-paid amount and no refund will be due.

Terms of Use

General Terms
All bookings are subject to our terms and conditions.

Green Motion Limited cannot accept liability for any charges incurred on documentation signed for and accepted locally.

Green Motion Limited will not be held responsible for anyone driving under the influence of alcohol or drugs causing wilful damage, off road driving or driving without due care and attention. The hirer will accept responsibility in respect of such claims. This list is not exclusive.

Green Motion Limited trading as Green Motion International act as an agent / intermediary for the hirer booking on www.greenmotion.com and associated websites. Booking confirmation vouchers will be issued to the hirer via email. All transactions are subject to VAT. If VAT invoices are required, these would need to be issued directly by the location servicing the rental once the booking has been serviced, and not by Green Motion Limited. If an invoice is required under a different name or entity than the one the booking was placed in (such as a business), this will need to be requested at the rental desk before the rental is closed and invoice is issued. It is not possible to amend any invoices after they have been issued.

When comprehensive insurance is taken out it is to provide the hirer with entitlement to drive and covers the vehicle in the event of an accident. In the case where the hirer is found negligent Green Motion Limited and its locations reserve the right to pursue the hirer for the recovery of all losses incurred.

Calls to Green Motion may be recorded.
Green Motion reserve the right to cancel a rental and refuse the service at any time.
Green Motion reserves the right to cancel any bookings that were placed due to a technical error, affecting either the price, and / or booking inclusions. In these cases, customers will be notified and a full refund will be issued to the customer.

Green Heart Donation
If you have elected to make a charitable donation to the Green Heart Fund during the booking process, please note that in the event of a cancellation of your booking this donation is non-refundable.

Promotions
Any promotional codes used at the time of booking are applied and therefore included within the displayed price. Any terms associated with the promotions must be adhered to at the time of collection.

Terms and Conditions Issued August 2021 and may be subject to change at any time.